Veel gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over MijnSieradenShop.
Zit uw antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
 

 

Veiligheid

Is kopen op MijnSieradenShop.nl veilig?

Jazeker. Om uw gegevens te beschermen maakt MijnSieradenShop.nl gebruik van de allernieuwste technologie. Om er zeker van te zijn dat u zich op een beveiligde pagina bevindt kunt u controleren of er onderaan de pagina een hangslotje weergegeven staat. Ook ziet u dit terug in de adresbalk waar een 's' achter http vermeld is. De 's' staat voor "secure", kortom een beveiligde verbinding. U komt in deze beveiligde omgeving zodra u uw betaling gaat verrichten of u zich bevind in uw account.   
 

Is sieraden per post verzenden veilig?

Wij werken met een gerenommeerd transportbedrijf, PostNL. Het risico dat er iets misgaat wanneer u sieraden verstuurd is even klein als wanneer u welk ander product dan ook verstuurt. Daarbij zijn al onze verzendingen op verzoek volledig verzekerd.

Terug naar boven

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Voeg het product van uw keuze toe aan uw winkelwagentje. Dit doet u door te klikken op het winkelwagentje afgebeeld bij 't product. Bij sommige producten is een "maat" keuze verplicht. Nadat u alle producten die u wilt bestellen aan uw winkelwagentje hebt toegevoegd klikt u op “Bekijk winkelwagentje” of "Afrekenen" rechts boven op de website. Daarna volgt u de instructies om uw bestelling af te ronden en uw betalingswijze te kiezen. Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met klantenservice@mijnsieradenshop.nl.
 

Wat als er iets mis gaat tijdens de betalingsverwerking?

Verstuur in dit geval het bestelformulier niet nogmaals, maar neem contact op met klantenservice@mijnsieradenshop.nl. Wij helpen u graag verder.   
 

Wat als ik per ongeluk twee keer dezelfde bestelling heb geplaatst?

Als u denkt dat u twee keer dezelfde bestelling heeft geplaatst, neem dan contact op met klantenservice@mijnsieradenshop.nl. Wij lossen het meteen voor u op.   
 

Hoe annuleer ik een bestelling?

U kunt uw bestelling annuleren via onze klantenservice. Stuur een e-mail naar klantenservice@mijnsieradenshop.nl. Stuur het ordernummer van uw bestelling op, zodat wij u snel en efficiënt kunnen helpen. MijnSieradenShop streeft ernaar om bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Het kan daardoor voorkomen dat uw bestelling al is verzonden. In dat geval kunnen wij uw bestelling helaas niet meer aanpassen of annuleren. U kunt dan uw bestelling retourneren. Als u dit binnen 14 dagen doet, ontvangt u uw geld retour. 

Terug naar boven

 

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Als u in Nederland woont, kunt u betalen via iDeal. iDeal is momenteel de snelste en veiligste betaalmethode die er is. Iedereen bij een bekende Nederlandse bank kan met iDeal betalen. Als alternatieve betaalmethode bieden we ook "bank overschrijving" als extra optie. Dit is mogelijk voor zowel Nederland als Belgie. Hou wel rekening met een langere duur m.b.t. bezorging gezien de tragere betaal methode. 

Zijn de prijzen van MijnSieradenShop inclusief BTW?

Ja.   

Terug naar boven

 

Verzenden, ontvangen en retourneren

Wat kost verzending bij MijnSieradenShop.nl?

De bezorgkosten bedragen €1,95 of 20 parels. Bij een bestelling van €20 of hoger zijn de verzendkosten gratis.
 

Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?

Normaliter ontvangt u uw bestelling binnen 2 werkdagen. Op maat gemaakte bestellingen kunnen iets meer tijd in beslag nemen. Als een bestelling voor u op maat gemaakt wordt, is dat altijd aangegeven. Onze klantenservice vertelt u graag meer. Stuur een e-mail naar klantenservice@mijnsieradenshop.nl
 

Wat als mijn bestelling niet binnen de gestelde levertijd ontvang?

Mogelijk is de bezorger iets vertraagd. Neem voor de zekerheid contact op met klantenservice@mijnsieradenshop.nl. Wij zullen ons uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen.   
 

Kan ik de status van mijn bestelling zien?

Deze kunt u inzien in "Mijn account" en door vervolgens op "Mijn bestellingen" of "Bestelhistorie" te klikken. Ook kunt u contact opnemen met klantenservice@mijnsieradenshop.nl.   
 

Levert MijnSieradenShop ook in het buitenland?

MijnSieradenShop levert in Nederland en België en op verzoek daarbuiten.   
 

Ik wil een artikel retourneren, wat moet ik doen?

Ga naar Informatie > Retourneren en vul 't formulier in. Vervolgens nemen we de retour aanvraag in behandeling en ontvangt u per mail verdere instructies of status updates.

Gebruik om beschadiging te voorkomen een deugdelijke, stevige verpakking. Verstuur het pakket als aangetekende post met waardeafgifte en verzekering. Tot het moment dat MijnSieradenShop voor ontvangst tekent, bent u namelijk verantwoordelijk voor de zending. Verzendkosten worden niet vergoed.


Ben ik aansprakelijk voor mijn aankoop tijdens het transport?

De verzending gebeurt voor risico van de koper. MijnSieradenShop draagt zorg voor een veilige verpakking maar is niet aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending door PostNL. Je kunt er voor kiezen om de bestelling op jouw kosten verzekerd/aangetekend te laten versturen. Mocht je gebruik willen maken van deze mogelijkheid vermeldt dit dan bij je bestelopdracht. Het tarief voor aangetekende en verzekerde verzending bedraagt €7,-. 

Terug naar boven

 

Garantie en service

Welke garantie geeft MijnSieradenShop op haar producten?

MijnSieradenShop selecteert haar producten met zorg. Mochten er binnen 6 maanden na de aankoopdatum onverhoopt defecten optreden of fabricagefouten aan het licht komen, dan verhelpen wij dit graag voor u. Wij laten het product in eerste instantie onderzoeken door een expert om het defect of de fabricagefout te kunnen herstellen. Blijkt herstel niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een nieuw exemplaar. In het geval wij uw product niet meer kunnen repareren of vervangen, ontvangt u uw aankoopbedrag terug. Reparaties en het ontvangen van een vervangend product zijn gratis, mits zij binnen de garantietermijn van 6 maanden vallen. 


Kan ik mijn aankoop laten repareren bij MijnSieradenShop?

Ook wanneer de garantietermijn van 6 maanden is verstreken, kunt u uw aankoop bij MijnSieradenShop laten repareren. U kunt uw aankoop opsturen, waarna wij een indicatie geven van de reparatiekosten. Als u met dit bedrag akkoord gaat, voeren wij de reparatie uit. Laat u uw aankoop liever toch niet repareren, dan sturen we het artikel naar u terug. In dit geval betaalt u alleen de verzendkosten.   


Kan ik mijn geld terugkrijgen?

MijnSieradenShop stuurt uw bestelling 14 werkdagen vrijblijvend op zicht. Wanneer u het artikel binnen 14 werkdagen retour stuurt, ontvangt u het aankoopbedrag terug. Dit geldt niet voor de verzendkosten.


Hoe lang duurt het voor ik mijn geld retour krijg?

MijnSieradenShop stort uw geld terug binnen 30 dagen na ontvangst en controle van het artikel. Verzendkosten worden niet vergoed.   


Kan ik iemand een cadeau sturen via MijnSieradenShop?

Dat kan. Ga naar Informatie > Cadeaubon. Hier kunt u het bedrag invullen en de naam en adres van de ontvanger met eventueel een leuke tekst. Na het succesvol invullen van het formulier wordt de cadeaubon toegevoegd aan uw winkelwagentje. De ontvanger zal het cadeau ontvangen in een luxe sieradendoosje, verpakt in een stevige envelop of pakket. Er zal geen factuur worden meegestuurd.

Terug naar boven

 

Informatie over sieraden

Waarom verschillen sieraden die sterk op elkaar lijken soms zo in prijs?

Veel zaken bepalen de prijs van een sieraad. Zo wordt goud verkocht op gewicht. Hoe zwaarder een gouden sieraad, hoe duurder het vaak is. Over het algemeen ligt de prijs van ambachtelijke sieraden hoger, vanwege de vele niet machinale bewerkingen die de goudsmid moet uitvoeren. Ook de eventuele afwerking, zoals matteren of zandstralen, kan van invloed zijn op de prijs. 


Hoe kan ik mijn sieraad het beste verzorgen en schoonmaken?

Sieraden zijn sterk, maar door een harde tik kunnen ze beschadigen. Doe uw sieraden daarom af bij huishoudelijk werk, tuinieren en andere klussen. Voorkom dat uw sieraad in aanraking komt met bleekmiddel, chloor, zeep, parfum, cosmetica, haarspray, enzovoort. Zo houdt u het als nieuw. Berg uw sieraden ’s nachts op in een sieradendoos. Kies er een met vakjes. Zo voorkomt u dat verschillende sieraden elkaar beschadigen. Schoonmaken is eenvoudig. U kunt uw sieraden het best schoonmaken in een kom warm water met een kleine hoeveelheid mild vloeibaar wasmiddel.  Borstel uw sieraad met een zacht borsteltje totdat er schuim ontstaat. Spoel uw sieraad af met warm water, terwijl het in een metalen of plastic vergiet ligt. Maar doe dit niet boven de metalen gootsteen! Dep dan uw sieraad droog met een zachte, pluisvrije doek.   

Terug naar boven

 

Milieu

Houdt MijnSieradenShop rekening met het milieu?

Jazeker. Onze verpakking is ecologisch vriendelijk en is gemaakt van gerecycled papier.

Terug naar boven

 

Privacy

Welke gegevens heeft MijnSieradenShop van mij nodig?

Wanneer u iets koopt op onze website, hebben we de volgende gegevens van u nodig: Naam, E-mailadres, Factuur- en bezorgadres, Telefoonnummer en de betaalgegevens m.b.t. iDEAL. Uw gegevens behandelen wij volledig vertrouwelijk. Wij zullen ze in geen geval doorverkopen of verhuren aan derden.


Wat doet MijnSieradenShop.nl met mijn gegevens?

MijnSieradenShop is altijd op zoek naar manieren om zichzelf en haar website te verbeteren. Uw gegevens zijn een belangrijke informatiebron. We gebruiken daarbij bijvoorbeeld de gebruikelijke "cookies". Deze worden op de harde schijf van uw computer geplaatst en gebruikt om onze bezoekers te herkennen wanneer zij de website bezoeken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat u zich als lid niet bij ieder bezoek opnieuw hoeft aan te melden. Wel zo gemakkelijk. We gebruiken uw gegevens uitsluitend om u beter te kunnen bedienen en het voor u makkelijker te kunnen maken. 


Deelt MijnSieradenShop verzamelde gegevens met anderen?

Wij vinden de bescherming van uw gegevens uitermate belangrijk. Daarom zorgen wij ervoor dat uw privacy wordt gewaarborgd. Bij het plaatsen van een bestelling wordt u gevraagd om een aantal persoonlijke gegevens in te vullen. Deze gebruiken wij uitsluitend om uw bestelling te verwerken en, indien aangegeven, om u op de hoogte te houden van nieuws en aanbiedingen. MijnSieradenShop geeft gegevens van klanten nooit door en verkoopt of verhuurt deze niet aan derden.  


Hoe verander ik de status van de nieuwsbrief?

U kunt zich aan- en afmelden voor de nieuwsbrief in "Mijn Account". Wanneer u geen promotiemateriaal meer wilt ontvangen kunt u zich ook gemakkelijk weer afmelden via de link die in de e-mail/nieuwsbrief vermeld wordt.   

Terug naar boven